REGULAMIN
eliminacji międzypowiatowych
XXXIX Ogólnopolskiego Młodzieżowego
Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego
eliminacji międzypowiatowych
XXXIX Ogólnopolskiego Młodzieżowego
Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego
- Uwagi wstępne
Niniejszy regulamin zawiera ustalenia obowiązujące na terenie powiatu Jeleniogórskiego i Miasta Jelenia Góra oraz stanowi załącznik do obowiązującego Regulaminu OMTT-K (do wglądu w Z.O. PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze, ul. 1 Maja 86 lub na stronie www.pttk-jg.pl ). - Organizator
- PTTK Oddział „Sudety Zachodnie” 58-500 Jelenia Góra ul. 1 Maja 86, tel. 075/7525851, tal./fax. 075/7523627, e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Współorganizator: Zespół szkół Ekonomiczno-Turystycznych w Jeleniej Górze
- Turniej dofinansowany przez: Powiat Jeleniogórskie i Miasto Jelenia Góra
- Etap międzypowiatowy
- Eliminacje międzypowiatowe odbędą się 02.04.2011 r. (sobota) o godz. 10.00 w Zespole Szkół Ekonomicz-no-Turystycznych w Jeleniej Górze ul. Piłsudskiego 27.
- W eliminacjach wezmą udział najlepsze trzyosobowe drużyny z eliminacji szkolnych w trzech pionach: szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponad-gimnazjalne. Każdy podmiot (szkoła, koło, klub) może zgłosić do dwóch drużyn w każdym pionie. Podstawą przyjęcia do eliminacji jest „Protokół z etapu szkolnego” (wzór w załączeniu).
- Eliminacje szkolne - szkoły przeprowadzają we własnym zakresie.
- W ramach etapu międzypowiatowego przeprowadzone zostaną następujące konkurencje regulaminowe:
- Test krajoznawczy - 50 pytań, w tym ok. 50% o rejonie eliminacji (Sudety Zachodnie), 40% o wo-jewództwie i 10% o kraju,
- Test wiedzy turystycznej, topograficznej - 25 pytań, w tym 5 z historii, tradycji i zadań PTTK, 5 z zasad uprawiania turystyki kwalifikowanej i zdobywania odznak oraz 15 pytań z topografii,
- Test z samarytanki – 10 pytań z bezpieczeństwa i higieny wycieczkowania oraz ogólnych zasad udzielania pierwszej pomocy.
- Uwagi organizacyjne:
- Protokoły z etapu szkolnego będą przyjmowane do 16.03.2010 r. do godz. 15.00 w siedzibie Organizatora, pocztą na jego adres lub e-mailem (skan protokołu).
- Drużyny bez pełnoletniego opiekuna nie będą dopuszczone do eliminacji.
- Udział w imprezie jest całkowicie bezpłatny.
- Szczegółowe informacje o eliminacjach międzypowiatowych rozesłane zostaną jedynie do zgłoszonych w terminie jednostek.
- Uczestnicy podczas turnieju otrzymają posiłek, a zwycięskie zespoły nagrody i dyplomy.
- Zwycięskie drużyny uzyskają prawo startu w Eliminacjach Wojewódzkich.
Kierownik Turnieju - Andrzej Mateusiak
Regulamin w formacie PDF
Protokół z eliminacji etapu pierwszego (WORD)
Protokół z eliminacji etapu pierwszego (PDF)