REGULAMIN RAJDU
Lubomierz – fragment murów obronnych.
KOMISJA TURYSTYKI MOTOROWEJ
ZO PTTK „SUDETY ZACHODNIE” W JELENIEJ GÓRZE
- Organizator rajdu:
Komisja Turystyki Motorowej Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze. - Kierownictwo rajdu:
- Komandor: Jan Tyczyński.
- Sponsorzy imprezy:
- Zarząd Oddziału PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze.
- Wydawnictwo Turystyczne „PLAN” w Jeleniej Górze.
- Cele rajdu:
- Poznawanie architektury obwarowanych średniowiecznych miast w Polsce, również dawnych.
- Poznawanie kultury i historii Polski.
- Poznawanie zabytków znajdujących się na liście UNESCO w Polsce i na świecie.
- Poznawanie zabytków najwyższej klasy w Polsce.
- Poznawanie pomników historii w Polsce.
- Poznawanie skansenów, muzeów, muzeów i wystaw etnograficznych w Polsce.
- Poznawanie parków narodowych w Polsce.
- Upowszechnianie krajoznawstwa wśród turystów zmotoryzowanych.
- Termin rajdu:
Rajd trwać będzie w okresie od 01.01. do 11.11.2024 r. - Warunki uczestnictwa w rajdzie, opłata na pokrycie kosztów realizacji imprezy:
- Uczestnikami mogą być indywidualni turyści zmotoryzowani, którzy dokonają opłaty i prześlą wypełnione karty zgłoszenia.
- Maksymalnie załoga może liczyć 5 osób.
- Opłata na pokrycie kosztów realizacji imprezy wynosi 30 zł od załogi.
- Opłatę tę należy dokonać przelewem na konto PTTK Oddział „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze, nr: BZ WBK S.A. 61 1090 1926 0000 0005 1400 0193, z dopiskiem „ Średniowieczne miasta w Polsce”.
- Zgłoszenie i ksero dowodu opłaty na pokrycie kosztów realizacji imprezy należy przesłać na adres: PTTK Oddział „Sudety Zachodnie”, ul. 1 – go Maja nr 86, 58 – 500 Jelenia Góra, tel. 75 – 752 – 58 – 51, w terminie do 30 września 2024 r., e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uczestnicy rajdu ubezpieczają się we własnym zakresie. - Z chwilą wpływu zgłoszenia do tut. Oddziału i opłaty na wskazane konto, organizator rajdu przesyła „Kartę rajdową”.
- Punktacja rajdu:
- Za potwierdzone zwiedzanie obwarowanego średniowiecznego miasta w Polsce, również dawnego miasta, z opisem - 50 pkt.
- Za dostarczone i podpisane zdjęcie lub widokówkę murów obronnych miasta, max 1 zdjęcie danego obiektu - 5 pkt.
- Za potwierdzone zwiedzanie zabytku UNESCO, zabytku z książeczki MOT, z opisem - 15 pkt.
- Za potwierdzone zwiedzanie pomnika historii, z opisem - 15 pkt.
- Za potwierdzone zwiedzanie muzeum, skansenu, muzeum etnograficznego, wystawy etnograficznej, z opisem - 15 pkt.
- Za potwierdzone zwiedzanie parku narodowego w Polsce, z opisem - 15 pkt.
- Za potwierdzony udział w imprezie motorowej PTTK ujętej w HIM KTM ZG PTTK - 10 pkt..
- Uwagi do punktacji i potwierdzeń:
- W ramach uczestnictwa w rajdzie należy zwiedzić, co najmniej 2 obwarowane średniowieczne miasta w Polsce, na Kresach.
- Potwierdzenie pobytu należy uzyskać w mieście.
- Potwierdzenie pobytu należy uzyskać u organizatora imprezy motorowej, program imprezy motorowej przesłać w załączeniu do karty rajdowej, pieczątka PTM.
- Zabytki UNESCO i najwyższej klasy, parki narodowe, muzea etnograficzne, skanseny w Polsce wg wykazu zawartego w książeczce wycieczkowej MOT, wydanej przez Komisję Turystyki Motorowej PTTK z opisami oraz inne muzea, w tym etnograficzne, skanseny w Polsce, wystawy, również z opisami.
- Pomniki historii w Polsce, zgodnie z rozporządzeniami Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
- Uwzględnione będą obiekty – zabytki z wykazu UNESCO na świecie z opisami.
- Nadesłane zdjęcia i widokówki należy opisać lub przesłać na kartach rajdowych.
- Polskie pomniki historii nie będą jednocześnie uwzględniane, jako zabytki UNESCO i najwyższej klasy.
- Bilety wstępu i pieczątki wklejone do kart rajdowych, nie będą uznawane, jako potwierdzenie pobytu w zwiedzanym zabytku.
- Do punktacji będą brane pod uwagę tylko oryginalne karty rajdowe lub ich kserokopie.
- Obowiązki uczestnika.
Po zakończeniu rajdu, karty rajdowe wraz z opisami i zdjęciami należy przesłać na adres organizatora, tj. Oddział PTTK „Sudety Zachodnie” w Jeleniej Górze, ul. 1 – go Maja 86, 58 – 500 Jelenia Góra, w terminie do dnia 20 listopada 2024 r. Karty rajdowe można również przesyłać do organizatora na bieżąco przed wyznaczonym końcowym terminem. - Świadczenia organizatora.
Po zakończeniu i podsumowaniu rajdu załoga uczestnicząca w rajdzie otrzyma:
- Sprawozdanie z rajdu.
- Metalową plakietkę rajdową.
- Dyplom dla załogi sklasyfikowanej na miejscach 1 – 3.
- Nagrodę dla załóg sklasyfikowanych na miejscach 1 – 3.
- Postanowienia końcowe:
- Rajd został zarejestrowany pod numerem 7/2024 przez KTM ZG PTTK.
- Kierownictwo rajdu zastrzega sobie prawo ostatecznej interpretacji niniejszego regulaminu.
- Karty rajdowe wraz z załącznikami i zdjęciami uczestników pozostają w dokumentacji organizatora rajdu.
- Organizator rajdu nie ponosi odpowiedzialności cywilnej w przypadku szkód powstałych w czasie trwania rajdu na osobie lub mieniu.
- Termin końcowy podsumowania rajdu: 31.01.2025 r.
- Załącznik:
Karta zgłoszenia.
Komandor rajdu:
Jan Tyczyński
PTM Nr 3638
tel. 502 191 549
Regulamin do pobrania [ 356.5 KB ], [ 421.33 KB ].